<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32991986\x26blogName\x3dThe+Road+Not+Taken\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://konflix.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://konflix.blogspot.com/\x26vt\x3d-6015589512676221926', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

neuralnetworx

Misi Mustahak

Tuesday, August 29, 2006




Hari ni supervisor aku akan datang menjenguk trainee die yang paling rajin kat MMU. Aku bersiap sedia menghapuskan semua bukti kegiatan bermoral aku kat sini. Kat opis ni aku slalu buat conference YM sambil surfing tenet. Semue gara-gara hasutan rakan-rakan seangkatan dengan aku kat company tempat aku praktikal ni. Projek software PCK yang tergendala selama seminggu harus aku siapkan secepat mungkin, tapi sebelum tu sempat lagi aku berfoya-foya melayan blog aku ni sambil surfing.

Hari merdeka dah dekat, rakan-rakan industrial training aku yang lain ramai yang amek cuti sambung cuti merdeka. Tapi sebagai pekerja yang menjadi tulang belakang dan tulang rusuk company, aku nekad untuk 'berkerja' (ehem ehem).


Dua minggu berturut-turut aku, topeq, dan uden (rakan praktikal aku) pegi berjemur kat teluk batik, kitorang pegi sane untuk menjalankan satu misi merisik. Uden menjadi ejen rahsia kami bertindak sebagai perisik ala-ala kapal selam. Akan tetapi, uden gagal menjalankan misi terakhir iaitu untuk mendapatkan nombor tepon awek yg dirisik. Walaubagaimanapun, aku begitu kagum dengan kebolehan die berenang berirama dengan berjoget upside down dalam air laut yg terlebih garam itu.

Topeq pulak menjadi ejen pengesan harta karun. Sepanjang menjalankan misi kami disana, topeq telah menemukan beberapa batu karang dan siput kerang dalam laut. Akan tetapi seperti uden, die juga tidak berjaya dalam misi ini kerana gagal menemui sebarang mutiara dalam cengkerang yang dijumpai.

Akhirnya kami pulang dengan hati yang gumbira walaupun semua misi kami gagal.

Bookmark this post to del.icio.us Digg this post! Bookmark this post to Yahoo! My Web Bookmark this post to Furl